Baskı satınalmasında son trendler

 |  Kategori: E-bültenler  |  Yazan: PrintCenter  |  Yorum: 0 yorum

Baskı satınalmasında son trendler

Çalıştığınız basımevi, çok daha iyi bir müşteri hizmeti, güçlü bir altyapı ve size doğru yolu gösterecek uzman bir kadro sunmalı. Bunu sağlayan 3 yeni trend var. Trend’i kaçırmayın!

Rivayet muhtelif, ama baskı sektörü henüz yok olmak üzere değil - kağıt ve baskı ihtiyacı, en azından yakın bir gelecekte ortadan kalkacak gibi görünmüyor. Ama basılı malzeme ihtiyaçlarındaki değişime paralel olarak, sektörün de ciddi bir değişim içinde olduğu ortada. Günümüz ortamı çok daha hızlı teslim, daha ekonomik çözümler ve daha iyi bir hizmeti gerektiriyor.

Bu alanda dijital teknolojiler markalara iletişim alanında önemli kolaylıklar ve avantajlar sağlıyor; üstelik baskı satın alanlar için hala keşfedilmemiş birçok imkan var. Çalıştığınız basımevinden, özelliklerini sizin belirlediğiniz ve siparişini verdiğiniz bir işi teslim etmekten çok daha fazlasını bekleyebilirsiniz artık: Pazarlama departmanınız için geri dönüşlerinizi artıran, yenilikçi fikirler üreten, İK departmanınız için işleri kolaylaştırıcı çözümler üreten, satınalma departmanınız için daha düşük maliyetleri mümkün kılacak analizler yapabilen, baskı siparişi veren diğer tüm departmanların işini kolaylaştıran, üst yönetim için ise baskıya ayrılan toplam bütçenin çok daha ekonomik ve etkin bir şekilde yönetilmesini sağlayan bir yol gösterici olmalı basımeviniz. Özetle; çok daha iyi bir müşteri hizmeti, güçlü bir altyapı ve size doğru yolu gösterecek uzman bir kadro sunmalı.

Batı Avrupa ve Amerika’da yaygınlaşan 3 trend, tüm bunları sağlamaya aday:

1. Kitleye değil, bireylere odaklanın. 
Bastırdığınız ürünler genelde geniş bir kitleye hitap edecek şekilde tasarlanıyor ama bireylere gönderiliyor. Her bir belge, gönderdiğiniz “birey” için özelleştirilmiş olarak basıldığında geri dönüş oranları en az iki kat daha fazla olabiliyor. Kişiye özel broşürler, doğrudan postalama mektupları, banka ekstreleri, davetiyeler ve hatta ürün ambalajlarına kadar pek çok ürün artık kişiye özel basılabiliyor. Markalar müşterilerini daha yakından tanımak için önemli miktarda kaynak ayırıyor ve bu bilgileri birçok dijital mecrada kullanıyor. Basılı iletişimde de bu bilgileri ayrıntılarıyla kullanmak mümkün. Müşteri kitlesine tek çeşit broşür göndermek yerine, her bir müşteri için, yalnızca onunla ilgili teklif ve avantajları sunan belgeler üreterek, mesajın çok daha kolay algılanması ve ilgi yaratması sağlanabiliyor. Böylece çok yüksek geri dönüş oranlarına ulaşmak mümkün oluyor. Ayrıca her bir gönderi ilgili kişiye olacağı için, ihtiyaç duyulandan fazlası üretilmiyor, bu da kısıtlı dünya kaynaklarının daha verimli kullanılmasını sağlıyor. Bunun için basımeviniz sizi çok daha iyi tanımalı, bir broşürü neden bastırdığınızı anlamalı ve tek bir broşürün bile boşa gitmemesi için fikir üretmeli.

2. Basımeviniz tek bir siparişe değil, resmin bütününe odaklansın. 
Baskı siparişi, teklif alıp sipariş vermekten ibaret değil. Bazen şirket içi birçok alt sürecin ve iletişimin devreye girdiği, karmaşık bir süreç haline gelebiliyor. Uzman bir göz dışarıdan bakıp basılı ürün ihtiyacınızı bir bütün olarak görebilmeli ve analiz edebilmeli. Pek çok kurum, yerel ve hatta küresel düzeyde baskı ihtiyaçlarını toplu olarak değerlendirebilecek basımevleri ya da sadece bu değerlendirmeyi yapan kurumlarla, yıllık sözleşmeler üzerinden çalışmaya başladı. Bu tür basımevleri ve şirketler, baskı bütçelerini daha verimli kullanmanın yollarını üst yönetime gösterip yıllık toplam satınalmada önemli avantajlar sağlıyor. Sık sipariş edilen bir üründe, yalnızca sipariş sıklığının yakın takibe alınması ve etkin bir şekilde yönetilmesi bile toplam maliyeti ciddi oranda düşürüyor.

3. Tasarruf etmek için çok para harcamayın.
Bir kartviziti, bir eğitim belgesini ya da başka bir basılı ürünü, %10-15 daha düşük fiyata mal etmek için şirket içinde büyük bir insan kaynağı ayırdığınız oldu mu? Kurumların baskı siparişi verirken sıkça yaptığı hatalardan biri bu. Evet, en düşük fiyata, en kaliteli ürünü almak herkesin hedefi, ama o siparişin nasıl verildiği, hangi aşamalardan, kaç kişinin kontrol ve onayından geçtiği de önemli. İşte en son ve en çok fayda sağlayacak trend bu aşamada devreye giriyor: Web to print (W2P). Şirket satınalma süreçlerini çok kolaylaştıran, böylece görünmeyen maliyetleri önemli ölçüde azaltan ve çok ciddi zaman kazandıran bu sistem giderek yaygınlaşıyor. Yakın gelecekte baskı siparişlerinde önemli bir yer tutacak olan bu sistemi Türkiye’de en yaygın olarak Print Online sunuyor. (www.printonline.com.tr)

Bu yazı hakkında yorum bulunamamıştır. Yazı, yorum eklemeye kapatılmıştır.

Copyright © 2017, Her Hakkı Saklıdır.  Print Center  |  Site: İkipixel