Türkiye’nin Bütün McDonald’s’ları Print Online'da Birleşti

 |  Kategori: E-bültenler  |  Yazan: PrintCenter  |  Yorum: 0 yorum

Türkiye’nin Bütün McDonald’s’ları Print Online'da Birleşti

Hızlı servis restoran sektörünün öncüsü McDonald’s, Türkiye’deki tüm restoranlarının basılı malzeme satınalma süreçlerini Print Online’da birleştirdi ve önemli avantajlar sağladı. McDonald’s’da Print Online öncesi baskı süreçlerinde hangi sorunlar yaşanıyordu? Print Online, bu süreçleri nasıl kolaylaştırdı? 151 restoranın siparişleri nasıl takip ediliyor? 350 kullanıcının giriş yaptığı sistem, ne gibi avantajlar sunuyor?

McDonald’s’da Print Online öncesi baskı süreçlerinde hangi sorunlar yaşanıyordu? Print Online, bu süreçleri nasıl kolaylaştırdı? 151 restoranın siparişleri nasıl takip ediliyor? 350 kullanıcının giriş yaptığı sistem, ne gibi avantajlar sunuyor? Detaylar aşağıda...

Print Online’ı hangi departmanlar kullanıyor? 
Print Online sistemini şu anda Eğitim, İnsan Kaynakları ve İdari İşler departmanlarımız aktif olarak kullanıyor.

Tüm restoranlar sisteme dahil mi? 
Evet, şu anda faaliyet gösteren tüm restoranlarımız bu sisteme dahil. Restoran açılışlarımız hızlı bir şekilde devam ettiği için sayımız neredeyse her hafta değişiyor ama şu anda 151 restoran aktif kullanıcı diyebiliriz. Bu sayıya tüm işletmeci restoranlarımız da dahil.

Sistemi kullanmadan önce ne tür sorunlar yaşıyordunuz?
Bu sistemi kullanmadan önce tüm basılı materyal stok takibini Eğitim Departmanı olarak biz bizzat yapıyor ve gelen sipariş taleplerini kendi ofisimizden yönetiyorduk. Bu nedenle, toplu şekilde ürün siparişi vermek ve ürünleri stoklamak durumunda kalıyorduk. Toplu sipariş miktarları da doğal olarak yüksek maliyet yaratıyor ve belli bir onay sürecine dahil oluyordu. İlave olarak da yoğun bir mail trafiği yaratıyordu. Restoran ve Eğitim Departmanı arasında mail trafiği ile yürütülen bu sipariş sisteminde, bir mesajın unutulması ya da gecikmeli ulaşması siparişi aksatabiliyordu. Bu durumda da restoran, basılı malzeme temininde fotokopi kullanmaya yönelebiliyordu. Bu da ürün kalitesini olumsuz etkilediği gibi, kurumsal kimliğe uygun olmayan basılı malzeme üretme riskini doğuruyordu.

Yeni sistemle birlikte ne tür kazançlar elde ettiniz? 
Şimdi, tüm sistem Print Online üzerinden yürüyor. Tüm restoranlarımızın kullandığı tek bir sistem var. Kaynaklar ve giden ürünler standart. Print Center yetkilileri, stokları gelen taleplere göre kendileri dengeliyor ve restoranlarımız siparişlerini doğrudan bu sistemden verebiliyor. Restoran, bu sipariş sırasında sistemdeki stoğu ve teslimat süresini de görebildiği için ilave bir iletişime geçmesine gerek kalmıyor. Ayrıca, siparişlerin verilmesi son derece kolay, çünkü sistemde materyaller gruplanmış ve alt başlıklara ayrılmış durumda. Bazı ürünlerin resimlerini de sisteme koyduk. Böylece, sipariş sırasındaki hata oranı da minimize edildi.

Ürünlere yönelik fiyatlamayı nasıl yapıyorsunuz? 
Sisteme ilk başlarken, tüm ürünlerin yıllık ya da altı aylık dönemler halinde ortalama kullanımlarını belirledik ve tüm ürünler için fiyatlamayı aynı anda yaptık. Sisteme yeni ilave ettiğimiz bir ürün olduğunda da, belli bir zaman aralığında kullanılacak adedi Print Center yetkilileri ile birlikte değerlendirerek fiyat çalışmasını yapıyoruz. Eğitim materyallerimizde çok sık değişiklik olmuyor. Bu nedenle de Print Online sisteminde stok seviyesini belli bir oranda tutabiliyoruz. Bu da bize birim maliyetlerde oldukça iyi tasarruflar sağlıyor.

McDonald’s’da Print Online’ın kaç kullanıcısı var? 
Her restoranımız ilgili internet adresine doğrudan bağlanıyor ve restorandaki yönetim takımı üyelerinden birisi siparişi sisteme giriyor. Şu anda aktif olarak 151 restoranda yaklaşık 300-350 kişi sistemi kullanıyor diyebiliriz. Eğitim Departmanı olarak biz de aynı sistem üzerinden sipariş verebiliyoruz. Sistemden restoran bazında sevkiyat adetleri, gönderilen ürün miktarı ve fatura edilen tutarlara ilişkin bilgileri de istediğimiz sıklıkta alabiliyoruz. Böylece, genel çekiş miktarlarını, en güncel stok durumunu ve restoranlarımızın ortalama eğitim malzemeleri maliyetlerini de rahatlıkla takip edebiliyoruz.

Kullanıcıların sisteme adaptasyon süreci kolay oldu mu? 
Kullanıcılar nasıl eğitildi? Sistemin tanıtımını yaptığımız toplantılarda restoran yöneticilerimizin verdiği ilk geribildirimleri çok net hatırlıyorum. Bu değişikliği çok profesyonel ve şirket kimliğimize yakışır bir yenilik olarak değerlendirmişlerdi. Bu projeyi başlatan kişiler olarak biz de açıkçası bu tip geribildirimlerden çok mutlu oluyoruz, çünkü işleyişin nasıl olacağı bizim için de bir soru işaretiydi. Başlangıçta yaşadığımız bazı teslimat problemleri dışında, işleyişin bütünüyle ilgili hiçbir sorunumuz yok. Dolayısıyla, adaptasyonun çok hızlı ve sorunsuz olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Bunu sağlayabilmek için, sistem ilk kullanılmaya başlandığında Print Center yetkilileri, sistemi tüm restoran yöneticilerimize tanıtmak amacıyla bizzat toplantılarımıza katıldılar. Sonrasında hazırlanan kullanıcı kılavuzlarının da kişisel eğitimlere ve dolayısıyla sisteme adaptasyona büyük katkısı oldu.

Eklemek istediğiniz başka konular ya da eleştirileriniz var mı? 
Uzun yıllardır Print Center firması ile birlikte çalışıyoruz. İlk olarak, dahili bir iletişim aracı olarak kullandığımız bir bülten çalışması ile başlamıştık. Şimdi geldiğimiz noktada, sistemin tamamına hizmet eden son derece profesyonel bir tedarikçi desteği sağladıklarını düşünüyorum. Müşteri ihtiyaçlarını çok iyi anlayan, sürekli gelişen, hızlı ve doğru çözümler üreten yaklaşımları sayesinde çalışmalarımız bugünkü seviyesine geldi ve gelişmeye de devam ediyor.

Bu yazı hakkında yorum bulunamamıştır. Yazı, yorum eklemeye kapatılmıştır.

Copyright © 2017, Her Hakkı Saklıdır.  Print Center  |  Site: İkipixel